به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا تبلیغات نقش پررنگی در معرفی برند، خدمات و افزایش مشتریان دارد و لازمهی پیشرفت در مشاغل، به خصوص کسب و کارهای آنلاین است. حتما تا به حال هنگام بازدید از یک سایت با تصاویر و بنرهایی متحرک یا ثابت در قسمتهای مختلف روبهرو شدید که توجهتان را به خود جلب کرده است. اگر روی آنها کلیک کرده باشید به یک وبسایت یا صفحه دیگر منتقل میشوید، به این تصاویر تبلیغات بنری گفته میشود.
تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری یا نمایشی از مرسومترین و موثرترین روشهای تبلیغات آنلاین است که تاثیر زیادی در موفقیت و رشد مشاغل اینترنتی دارد. این تبلیغات شامل تصاویر گرافیکی و فرمتهای مختلف مانند متن، گیف، تصاویر، ویدئو و… است که معمولا در سایتهای معتبر و پربازدید گذاشته میشود تا کاربران روی آن کلیک کنند و به سایت تبلیغدهنده منتقل شوند.
کاربرد تبلیغات بنری مانند بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر است با این تفاوت که به صورت آنلاین هستند و داخل سایتها و اپلیکیشنها در تیررس نگاه کاربران قرار میگیرند و با محتوا و تصویر جذاب، آنها را ترغیب به کلیک میکنند.
تبلیغات بنری اغلب به صورت مستطیلی یا مربعی در سربرگ سایت، نوارکناری و یا پایین پاورقی قرار میگیرند اما گاهی میان محتوا نیز نمایش داده میشوند و قابل بستن هستند. طراحی آنها به دو شکل ثابت و متحرک است که بسته به هدف، میزان هزینه و بودجه از سمت تبلیغکننده، انتخاب میشوند.
اهداف اصلی از طراحی تبلیغات بنری افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، جذب مشتریان بالقوه، تعامل با کاربران و دریافت آمار بازدیدکنندگان است.
معرفی انواع تبلیغات بنری
تبلیغات بنری در انواع مختلفی ارائه میشوند که نوع آن بر اساس نیاز تبلیغدهنده و گزینههای ارائهشده در وبسایت سرویسدهنده انتخاب میشود.
تبلیغات بنری Overlays
زمانی که وارد یک سایت شده و با یک بنر در بالای صفحه مواجه میشوید، در حال مشاهده تبلیغ بنری از نوع Overlays هستید که با زدن گزینه Close و یا علامت ضربدر به راحتی بسته میشود.
تبلیغات Rich media ads
این تبلیغات هنگام ورود به سایت به طور اتوماتیک ظاهر میشوند و معمولا در قالب ویدئو هستند که گاهی با توجه به ایجاد مزاحمت برای کاربران به نحوی طراحی میشوند که مخاطب فقط زمانی که نشانگر موس خود را بر روی ویدئو حرکت دهد، پخش خواهد شد.
تبلیغات نمایشی Interstitials
تبلیغات نمایشی قبل از بارگذاری محتوای سایت، ظاهر و معمولا کل صفحه را شامل میشوند. همچنین گاهی با جابهجا شدن کاربران در بین صفحات، تبلیغات نمایشی برای آنها نشان داده میشود.
تبلیغات بنری تعاملی
تبلیغات تعاملی شامل مواردی هستند که کاربر به گونهای با تبلیغ تعامل میکند، برای مثال هنگامی که مخاطب نشانگر موس خود را بر روی آگهی نگه میدارد، اتفاقاتی مانند تغییر سایز یا رنگ بنر، به وجود میآید.
تبلیغات بنری کلیکی
در تبلیغات کلیکی به ازای تعداد کلیک کاربران روی آگهی، هزینه پرداخت میشود. برای مثال شما مبلغی به ازای هزار کلیک میپردازید و پس از اینکه که هزار نفر با آیپیهای مختلف روی آگهی شما کلیک کنند، در صورت عدم تمدید تبلیغتان از روی سایت برداشته میشود.
تبلیغات کلیکی به صورت بنری در قالب تصاویر گرافیکی و لینک دادن به سایت تبلیغدهنده انجام میشود. همچنین تبلیغات کلیکی با استفاده از کلمات کلیدی ( گوگل ادوردز) و یا متنی نیز، قابل اجرا هستند.
تبلیغاتSponsorship
یک نوع قرارداد دوطرفه بین صاحب تبلیغ و سایت تبلیغکننده است که فرد یا شرکت، بودجه لازم برای طراحی سایت و یا توسعه آن را برعهده میگیرند و در ازای آن، برند و یا لوگو اسپانسر یا همان تبلیغدهنده در نقاط مختلف سایت نمایش داده میشود.
تبلیغات بنری به صورت POP-UP
POP-UPها به شکل یک پنجره باز میشوند و معمولا با انجام یک عمل خاص از کاربر مثل کلیک روی لینک دانلود یک کتاب و یا رفتن به صفحه دیگر، ظاهر میشوند و امکان بستن آنها نیز وجود دارد.
تبلیغات بنری ریتارگتینگ
این تبلیغات با هدف بازگشت کاربرانی است که حداقل یکبار از وبسایت شما بازدید اما به دلایل مختلف بدون انجام کال تو اکشن (اقدام به عمل) آن را ترک کردند. در واقع تبلیغات بنری ریتارگتینگ با یادآوری برند و ارائه پیشنهادات جذاب در محتوای آگهی، مشتریان بالقوه را به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل میکند.
دستهبندی دیگری که میتوان برای تبلیغات بنری در نظر گرفت بر اساس حرکت و شکل ظاهری آنهاست که به شرح زیر است:
تبلیغات بنری ثابت
این تبلیغات به صورت تصاویر ثابت و بدون حرکت هستند و با کلیک بر روی آنها به سایت و مکان مورد نظر صاحب آگهی، منتقل میشوید.
تبلیغات بنری متحرک
شامل تصاویر متحرک و یا همان گیف است که کاربر را به کلیک کردن، تشویق میکند. از آنجایی که مردم به تصاویر پویا و زنده بیشتر جذب میشوند، تبلیغات بنری متحرک از اهمیت خاصی برخوردارند و نسبت به مورد قبلی، رواج بیشتری دارند اما قیمت آنها نیز بالاتر است.
تبلیغات بنری بزرگشونده
این نوع تبلیغات به نحوی طراحی شده که با حرکت موس بر روی آگهی و یا کلیک کردن بر روی آن، بزرگ میشود و حجم زیادی از صفحه را اشغال میکند.
خلاصه
تبلیغات بنری شامل انواع مختلفی مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات کلیکی، اسپانسری و… هستند که هر یک از آنها برای اهداف خاصی طراحی شده و رسالت نهایی آنها انتقال پیام، تعامل با مشتریان بالقوه، ریتارگتینگ و جذب کاربران جدید است.
نکتهای که در طراحی تبلیغات بنری باید به آن توجه داشت انتخاب محتوا، تصویر و همخوانی متن تبلیغ با صفحه هدفی است که کاربران میخواهند به آنجا هدایت شوند. یعنی اگر محتوای بنر تبلیغاتی با محتوای وبسایت تبلیغدهنده مرتبط نباشد، نه تنها سبب افزایش نرخ پرش میشود بلکه ممکن است به مرور زمان باعث کاهش ترافیک طبیعی سایت و خدشهدار کردن نام تجاری و برند شود. همچنین بهتر است موضوع تبلیغات بنری با محتوای سایت ناشر آگهی، مرتبط و نزدیک به هم باشد تا میزان کلیک و ترافیک ورودی افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/ ر
No Comment! Be the first one.