در این مرحله، دولت می تواند شرکت را ثبت و یا تایید نکند. بعضی از شرکت ها از این کار دولت به نفع خود استفاده می کنند تا ببینند آیا نامی را که انتخاب کردند مناسب است یا خیر!
در غیر این صورت باید برای یافتن نام مناسب،نامی دیگر انتخاب کنند.
در برخی موارد، شما اصلا نیازی به ثبت شرکت ندارید. اگر با عنوان خودتان با استفاده از نام قانونی خود تجارت می کنید، نیازی به ثبت نام در جایی نخواهید داشت. اما به یاد داشته باشید، اگر کسب و کار خود را ثبت نکنید، ممکن است مزایای قانونی و مزایای مالیاتی را از دست بدهید.
مسلماً انتخاب ساختار مناسب کسب و کار، حیاتی ترین بخش هر کسب و کاری است. ساختار کسب و کار که به آن، نهاد تجاری نیز می گویند، نقش مهمی در نحوه انجام عملیات روزانه، ثبت مالیات و میزان دارایی های شخصی در معرض خطرایفا می کند. از آنجایی که نهاد تجاری که انتخاب میکنید نقش مهمی را ایفا میکند، مطمئن شوید که بدانید چیست و چگونه کار میکند.
برندسازی یکی از شاخه های بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته بندی شده پدید آمد. شکل منحصر به فرد بطری های کوکاکولا، لوگوی گرد آبی-سفید BMW و سیب گاز گرفته شده شرکت اپل، همگی نمونه های قابل توجهی از برندهایی هستند که به دلیل لوگوی خود بلافاصله شناخته می شوند. نتیجه اصلی این تلاش این است که یک مصرف کننده ممکن است بلافاصله متوجه شود که محصول متعلق به شرکت مورد اعتماد او است. استفاده از لوگو به حدی رایج است که مشتری می تواند محصولی را فقط بر اساس برند و لوگوی آن خریداری کند در حالی که هیچ اطلاعاتی در مورد سازنده یا شرکت مرتبط ندارد.
یکی از قدیمی ترین تعاریف برند توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) در سال 1960 ارائه شد. این تعریف بر اهمیت نماد و علائم استفاده شده در یک علامت تجاری به عنوان مبنایی برای تشخیص یک علامت تجاری از سایرین تاکید دارد. بر اساس این تعریف: برند نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ترکیبی از این ویژگیها است که کالا یا خدمات یک فروشنده را متمایز از سایر فروشندگان میداند. به طور خلاصه، یک برند را میتوان نمادی از کالا در نظر گرفت که میتواند پیامهای مرتبط را از طریق لوگو، ترکیب رنگها، صداها، علائم و روشهای نوشتاری به مشتری منتقل کند و محصول مرتبط را بلافاصله پس از نگاه اول یادآوری کند.
کپی کردن برند ها تقلبی است که ممکن است اغلب برند ها با آن مواجه شوند که این باعث سردرگمی مصرف کنندگان در بازار می شود، زیرا آنها نمی دانند کدام محصول اصل و کدام جعلی است. بنابراین ضروری است که هرکس برند/لوگوی خود را به محض توسعه ثبت کند تا از آن محافظت شود.
مصرف کنندگان می توانند برای کمک به تمایز بین کالاهای مختلف در بازار یا کمک به شناسایی برندهایی که به آن وفادار هستند، به علائم تجاری اعتماد کنند.
برند از ذهن انسان به عنوان میانبری در مواجهه با حجم عظیمی از اطلاعات بازاریابی حمایت می کند و در عین حال به عنوان چشم اندازی برای جلوگیری از نادیده گرفتن هدف اصلی مدیران ارشد عمل می کند. دیدگاه مناسب از برند، انگیزه لازم را برای مدیران، پرسنل و مصرف کنندگان برای حرکت به سمت اهداف بزرگتر فراهم می کند. تبلیغ شرکت نایک با عنوان «نقره نمی بری، طلا را از دست می دهی» نمونه خوبی است که دیدگاه جدیدی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و رفتارهای خاص را تشویق می کند.
مزایا و اثرات ثبت برندها و علائم تجاری یکی از ساده ترین تفاسیر برند است ، کاربرد آن برای کسب مالکیت قانونی محصول است. ایجاد یک برند نشان دهنده سرمایه گذاری روی یک محصول خاص است. بنابراین، سازمانها تلاش خواهند کرد تا مالکیت قانونی آن را به عنوان یک ابزار حمایتی در برابر کسانی که آن برند را شبیهسازی میکنند، به دست آورند.
یک برند موفق برندی است که چشمگیر باشد در حالی که بتوان آن را به راحتی تلفظ و تبلیغ کرد. با توجه به موارد فوق، آئین نامه علائم تجاری، کالاهای تجاری را طبقه بندی کرده است و علائم ثبت شده برای هر دسته، قابل ثبت یا انتقال در یک طبقه برای کالاهای مختلف نیست. علائم تجاری در گروه های مختلفی از جمله: صنایع و محصولات شیمیایی دسته بندی می شوند.
علامت تجاری در صورتی ممکن است به ثبت برسد که شامل کلمات، حروف، شکل ها، تصویر، نماد، طرح های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالا)، علائم صوتی مانند موسیقی یا صداها، رایحه یا رنگ های مختلف یا ترکیبی از این موارد برای معرفی مشخصات باشد. محصولات مرتبط، یکی از قدیمی ترین تعاریف برند توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) در سال 1960 ارائه شد. این تعریف بر اهمیت نماد و علائم استفاده شده در یک علامت تجاری به عنوان مبنایی برای تشخیص یک علامت تجاری از سایرین تاکید دارد. بر اساس این تعریف: برند نام، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ترکیبی از این ویژگیها است که کالا یا خدمات یک فروشنده را متمایز از سایر فروشندگان میداند.
علاوه براین، علائم تجاری فرصتی منحصر به فرد برای محصولات است. این فرصت ممکن است برای اهداف بازاریابی برای رسیدن به موفقیت مورد انتظار شرکت مورد استفاده قرار گیرد. آنها میتوانند احساسات و عواطف مصرفکنندگان را برانگیزند و با تأمین انتظارات مشتری، وفاداری مشتری را شکل دهند. در چنین شرایطی فقط این علائم تجاری را خریداری می کند حتی محصولات مشابه با قیمت های پایین تری ارائه می دهد. چنین تعهدی در فرآیندی شامل مراحل مختلف آشنایی مشتری با محصول ایجاد می کند، برند را چشمگیر می کند و باعث می شود که آن برند خاص را ترجیح دهد.
گواهی ثبت علامت تجاری سند قدرتمندی است که به دارنده آن اعتبار ملی را بر کاربران علائم تجاری ثبت نشده می دهد. هر کلمه یا عبارتی که توسط یک شرکت استفاده می شود علامت تجاری نیست.
هزینه نهایی تشکیل پرونده برای ثبت علامت تجاری به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا باید یک وکیل برای رسیدگی به این موضوع استخدام کنید یا خیر!
این خبر به نقل از منبع بوده و با مداد هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.
منبع خبر
No Comment! Be the first one.