سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
روشن است که کسب و کارها برای پیشرفت و باقی ماندن در عرصه رقابت نیاز به افزایش میزان فروش و درآمدشان دارند. افزایش فروش یعنی درآمد بالاتر و ثبات برای کسب و کار. در این راستا نقش نرم افزار CRM فراتر از یک ابزار مدیریت تماس است. روابط با مشتری کلید رشد سازمان شما است، بنابراین شما نیاز به افزایش توانایی در جهت تولید تعاملات شخصی سازی شده و ایجاد تجربیات ثابت و یکپارچه در سراسر سازمان تان دارید. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چگونه نرم افزار CRM می تواند به افزایش فروش و رشد کسب و کار شما کمک کند.
نرم افزار CRM چطور فروش کسب و کار شما را افزایش می دهد؟
1- نرخ تبدیل بالاتر
یک راه ساده که انتخاب بهترین نرم افزار CRM که میتواند باعث افزایش فروش و درآمد برای کسب و کارها شود، افزایش نرخ تبدیل سرنخ ها برای فروش بیشتر است. هنگامی که کارشناسان فروش به جزئیات و اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشند، توانایی آنها برای موفقیت در فروش افزایش پیدا می کند. نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد تا پروفایل های مشتریان را مدیریت کنید، یادداشت های مفصلی در مورد جلسات تماس ثبت و نگه داری کنید و اشتباهات یا مسائل موجود را بهتر ارزیابی کنید. با گذشت زمان، این ویژگی ها باعث بهبود توانایی های شما در جهت فروش موفق به فرصت های فروش می شود.
– نرم افزار CRM و روابط طولانی تر با مشتری
یکی دیگر از مزایای در اختیار داشتن چنین داده های پیچیده و مفصلی، توانایی تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار و طولانی مدت است. نرم افزار CRM دارای ابزارهایی است که به شما این امکان را می دهند تماس های ایمیلی و تلفنی را در حین و پس از فروش زمان بندی و برنامه ریزی کنید. این ویژگی برای بخش های خدماتی و پیگیری روابط با مشتری بسیار مهم است. همچنین، با داشتن سوابق و رکورد جلسات تماس ها با مشتریان، می توانید رابطه شخصی سازی شده و قوی تری با هر خریدار ایجاد کرده و آن را حفظ کنید.
3- بیش فروشی و فروش مکمل
یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته نرم افزار CRM که به افزایش فروش شما بسیار کمک می کند، فروش با پیشنهاد است. فروش با پیشنهاد شامل بیش فروشی و فروش جانبی است. بیش فروشی زمانی اتفاق می افتد که شما محصولات مرتبط بیشتری را به یک مشتری موجود می فروشید. ترغیب یک خریدار کامپیوتر به خرید یک نرم افزار یا چاپگر مثالی از بیش فروشی است. شما با در اختیار داشتن پروفایل ها و اطلاعات مشتریان و تاریخچه سفارشات آنها در نرم افزار CRM، میتوانید روابط تان را با مشتریان تقویت کنید و به دنبال فرصت های بیش فروشی و فروش مکمل باشید.
4- افزایش فروش از طریق ارجاعات
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همچنین می تواند به شما کمک کند تا پایگاه مشتریان تان را از طریق ارجاعات گسترش دهید. ارجاعاتی که منجر به فرصت های فروش و کسب درآمد بیشتر می شوند. با استفاده از نرم افزار CRM میتوانید ایمیلهای پیگیری خودکار را برای پیگیری ارجاعات ارسال کنید. همچنین میتوانید از مشوقها و هدایا برای پاداش دادن به مشتریان فعلی استفاده کنید که مشتریان جدید را به کسب و کار شما ارجاع میدهند. با ردیابی اینکه مشتریان بالقوه چگونه با کسب و کار شما آشنا شده اند، می توانید الگوهای منابع ارجاع را نیز بشناسید و از آنها در برنامه های بازاریابی و ارجاع آینده بهتر استفاده کنید.
5- بازاریابی هدفمند توسط نرم افزار CRM
پایگاه های اطلاعاتی فروش در نرم افزار سی آر ام دارای ابزارهای بازاریابی مفیدی هستند که به شما این امکان را میدهند تا اطلاعات تماس مشتری را به صورت خودکار به کمپینهای ایمیلی تبدیل کنید. برای مثال میتوانید یک خبرنامه ایمیلی طراحی کنید و مشتریانی را از پایگاه داده خود انتخاب کنید که با توجه به اطلاعات پروفایل آنها، سوابق تماس یا خریدهای قبلی شان، میخواهید این خبرنامه برای آنها ارسال شود.
همچنین میتوانید مشتریان تان را به دسته های مختلف تقسیم کرده و آنها را به صورت جداگانه در چرخههای ارتباطی مستمر قرار دهید. به این صورت که آنها به طور خودکار پس از یک روز، یک هفته یا یک ماه ایمیلهای بعدی که برای آنها شخصی سازی شده است را دریافت میکنند.
6- کاهش هزینه های فروش
جذب مشتریان جدید برای رشد مستمر کلیدی است، اما بدست آوردن آنها چندان آسان نیست. خبر خوب این است که می توانید هزینه های جذب مشتریان جدید را از طریق فروش به پایگاه مشتریان فعلی خودتان جبران کنید. با استفاده از نرم افزار CRM قادر خواهید بود دید و بینش بهتری نسبت به فرصتهای فروش جانبی و فرصتهای بیش فروشی در سبد مشتریان تان به دست آورید و به لطف اعتمادی که از قبل کسب کردید ، شاهد افزایش فروش تکرارپذیر محصولات و خدمات کسب و کارتان به مشتریان فعلی باشید.
7- افزایش بهره وری کارکنان
استفاده از فناوری مناسب در نرم افزار CRM، تیمهای شما را از کارهای سنگین رهایی میبخشد و زمان بیشتری برای ارتباط با مشتریان در اختیار آنها قرار می دهد. کارهای دستی مثل جستجوی اطلاعات تماس یا وارد کردن داده ها را می توان به صورت خودکار با بهره گیری از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری انجام داد و می توان چنین فعالیت های زمان گیری را از فرآیند ارتباط کارشناسان فروش با مشتریان حذف کرد. اتوماسیون در فروش، خدمات مشتریان و بازاریابی، وقت و انرژی کارمندان شما را آزاد میکند تا بتوانند زمان بیشتری را صرف صحبت کردن و برقراری روابط با مشتریان احتمالی و تقویت روابط ایجاد شده با مشتریان فعلی کرده و به این ترتیب به افزایش فروش کسب و کار به شکل ملموس تری کمک کنند.
8- ارائه خدمات بهتر به مشتریان با کمک نرم افزار سی ار ام
هفتاد و شش درصد از مشتریان انتظار دارند که تعاملات یکپارچه ای بین بخش های مختلف یک کسب و کار وجود داشته باشد. همچنین در سال 2019، چهل و نه درصد از مشتریان انتظار دریافت خدمات شخصی سازی شده را داشتند. این در حالی است که این رقم در سال 2022 از مرز شصت درصد هم تجاوز کرده است. این نشان دهنده روند افزایشی انتظار مشتریان جهت دریافت خدمات با کیفیت بالاتر از طرف کسب و کارها است.پ
حتی بهترین محصول هم تنها به اندازه خدمات ارائه شده به همراه آن خوب است و ارزش دارد – و ثبات و یکپارچگی یک روند رو به رشد برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان فعلی و بالقوه است. هنگامی که بخشهای مختلف کسب و کار دسترسی فوری به تاریخچه کامل مشتری داشته باشند، همه میتوانند به سرعت پیامها و راهحل های شخصی سازی شده را با منابع مناسب به مشتری مورد نظر ارائه دهند. به عبارت ساده تر، بهره گیری از نرم افزار CRM باعث ایجاد تعاملات روان تر، ایجاد اعتماد و تشویق مجدد به خرید می شود.
9- بهبود نرخ حفظ مشتری
دسترسی شفاف و دسته بندی شده به اطلاعات مورد نیاز می تواند به تیم های شما کمک کند تا به حساب های در معرض انقضا به صورت فعالانه رسیدگی کنند و فرصت های جدید را در لحظه مناسب به مشتریان رضایت مند ارائه دهند. کارشناسان کسب و کار با دسترسی به تاریخچه مشتریان، کمپینهای فعال یا پروندههای باز، میتوانند خریدهای رضایتبخشتر و تجربههای خدمات با کیفیتی تری را به مشتریان ارائه دهند که باعث بازگشت افراد برای انجام خرید های بیشتر و افزایش فروش کسب و کار می شوند.
از این منظر بهره گیری از نرم افزار سی ار ام برای کسب و کارها و سازمان ها در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن در جهت تحکیم روابط با مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت و البته افزایش فروش است.
نرم افزار CRM دانا چطور فروش شما را 40 درصد افزایش می دهد
نرم افزار CRM دانا یک نرم افزار CRM مدرن است که با توجه به نیازهای اساسی کسب و کارها در فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است.
نرم افزار سی آر ام دانا دارای ویژگی های مختلفی است که علاوه بر تسهیل و افزایش دقت فرایندها، باعث صرفه جویی در زمان و همچنین افزایش فروش برای کسب و کارها می شوند. برخی از ویژگی های شاخص نرم افزار CRM دانا در جهت افزایش فروش عبارتند از:
· مدیریت عملیات فروش
· بانک اطلاعات مشتریان
· اتوماسیون فرایندها
· خدمات مشتریان
· امکانات سفارشی سازی
· امکانات توسعه و یکپارچگی
· امکانات تحلیل اطلاعات و گزارش گیری
· امکانات امنیتی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا کل چرخه فروش، شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان را به صورت یکپارچه مدیریت می کند. به این ترتیب با اتوماسیون فرایندهای زمان گیر، کارشناسان فروش به سرنخ های با کیفیت و ارزیابی شده دسترسی پیدا می کنند.
دسترسی به چنین اطلاعاتی به همراه ابزارهای زمانبندی و ارسال نرم افزار، امکان فراهم کردن خدمات شخصی سازی شده را برای مشتریان فعلی و بالقوه کسب و کارها، فراهم می کند. با بالا رفتن میزان رضایت مشتریان از کسب و کار شما، افزایش فروش و درآمد تنها نتیجه ممکن خواهد بود.
No Comment! Be the first one.