به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ارتقای پدیدهای اجتماعی از نگرشی نوظهور به یک قرارداد اجتماعی فرهنگی باورپذیر، نیازمند همافزایی اثربخش برای آگاهیبخشی فراگیر است. گذار از محدودیتها و شناخت ظرفیتهای فردی در مسیر استفاده از فرصتهای بالقوه، از همین نوع پدیدههای اجتماعی است که طی سالهای اخیر تلاشهای ضمنی بسیاری در به ثمر رساندن آن، بهویژه برای بانوان انجام شده است.
در این راستا و به بهانه برگزاری رویدادی با همین محور، «خط شروع با من»، با مدیرعامل شرکت پنبهریز، مهندس محمد وطندوست که به مدد دههها فعالیت در صنایع تولیدی محصولات سلولزی بهداشتی کشور به شیوهای رسا و سنجیده به نهادینهسازی این مهم پرداخته است به گفتوگو نشستیم تا با دیدی موشکافانه در خصوص تقویت باور بانوان به توانمندی خود در مسیر شکوفایی فردی به بحث و تبادلنظر بپردازیم.
در حاشیه رویدادی پرشور و انگیزشی که بهمثابه فراخوانی است برای همپیمان شدن در ایجاد نگرشی نو به مسیر تحقق توانمندی فردی، بهویژه در اجتماع بانوان؛ دستاورد ۳ دهه فعالیت و حضور بیوقفه پنبهریز در عرصه پرفرازونشیب تولید بازار محصولات سلولزی بهداشتی کشور را چطور روایت میکنید؟
سفر پنبهریز با یک هدف بنیادین مبنی بر تلاش برای رفع چالش کمبود محصولات سلولزی بهداشتی، بهواسطه بحرانهای ناشی از جنگ تحمیلی و بهبود دسترسی هموطنان به این گروه محصولی آغاز شد. این هدف در درازای ۳۰ سال ممارست در چرخه صنعت و اقتصاد تولیدی کشور، تجربهاندوزی و کسب دانش، هرچه بیشتر صیقل یافت تا با تغییری در نگرش مجموعه مبنی بر فراتر رفتن از نیاز امروز مصرفکنندگان، در قالب هدفی جسورانه برای رفع نیاز فردای آنها درآید.
این هدف نیازمند تلاش، جدیت و ارادهای راسخ در ترویج و نهادینهسازی نگرشی جسورانه به آغاز مسیری پرفرازونشیب برای نیل به موفقیت و تحقق توانمندی است. ما در پنبهریز، این مسیر را با کاشت بذر این نگرش در دل تکتک اعضای خانواده بزرگمان آغاز کردیم؛ بذری که به سلامت و پرثمر به بار نشسته است. این امر، در نظر من بزرگترین دستاورد مجموعه تاکنون بوده است و بنا داریم آن را به جامعه مصرفکنندگان هدف خود، با تمرکز ویژه بر بانوان تعمیم دهیم.
مسیر تحقق و تعمیمپذیری این دستاورد را چطور برای زنجیره ذینفعان خود ترسیم میکنید؟
نقطه عطف این دستاورد را میتوان موفقیت نهادهای بسترساز این هدف در مجموعه پنبهریز برای کمک به نیروهایمان در شناخت، پذیرش و بهکارگیری جسورانه ظرفیتهای فردی در مسیر استفاده از فرصتهای دردست یا خفته ورای محدودیتها برای تحقق چشماندازهای کوتاه و بلندمدت سازمانی و حتی فردی دانست. این مهم با تکیه بر دو اصل اساسی حاصل شده است؛ اصل نخست، ترویج و تاکید بر اهمیت امتنان از موفقیتهای بزرگ یا کوچک است؛ چراکه، سپاسگزاری موجب بسط خلاقیت و گستره دید نسبت به تواناییها و فرصتهای موجود میشود و اصل دوم تاکید بر عدم مقایسه است که برخلاف اصل اول، تاثیری مخرب در پذیرش و پرورش توانمندیهای فردی خواهد داشت.
این تغییر نگرش، ضمن ارزشآفرینی در سطح سازمانی، با کمک به ارتقای خودباوری در افراد، همراستا با چشمانداز بنیادین خانواده بزرگ پنبهریز مبنی بر مشارکت در ثبات معیشتی، موجب تقویت روحیه کارآفرینی، برابری و ارزشآفرینی در جامعه خواهد شد. برهمیناساس است که سودای تشویق مصرفکنندگان، بهویژه بانوان به برداشتن روزانه یک گام روبهجلو در قالب مهارتآموزی، بهبود و شناخت ظرفیتهای فردی بهمنظور ضربان بخشیدن به فرآیند گذار از محدودیتها در مسیر فرصتسازی و استفاده از فرصتهای بالقوه موجود را در سر میپرورانیم.
طی سالهای اخیر، بهپشتوانه همافزایی اکوسیستم صنایع سلولزی بهداشتی کشور موفق به ترسیم دورنمایی از زیرساختهای موردنیاز فرآیند نهادینهسازی تعریفی متفاوت از توانمندی و توانمندسازی بانوان بودهایم. در ادامه این اقدامات و همراستا با رسالت خود بهعنوان نخستین و لذا قدیمیترین واحد تولیدی محصولات بهداشتی بانوان در امر مشارکت در آگاهیبخشی فراگیر در خصوص مسائل بانوان، در کنار پاسخ به درخواست بانوان مبنی بر احساس امنیت و آرامشخاطر، بر آن شدیم تلاشهای ضمنی در این مسیر را با همفکری و اتحاد ارکان جامعه، بهویژه خود بانوان به طرزی رسا و سنجیده دنبال کنیم و به ثمر برسانیم. اندیشه و هدفی که پایهگذار رویداد زمینهساز «خط شروع با من» است.
«خط شروع با من» را برایمان تعریف کنید.
سرخط تغییر؛ در هر ابعادی، با «من» آغاز میشود و تنها زمانی میسر میشود که «من» مسیر را به پایان برسانم. همانطور که در ابتدا و به زیبایی اشاره کردید؛ «خط شروع با من» فراخوانی است برای تجدید میثاق با خود برای مشارکت در ساخت فردایی روشنتر و آگاهتر برای همگان؛ مشارکتی که با برداشتن گامهایی هر اندازه کوچک اما اثربخش، هر اندازه آهسته اما پیوسته در جهت شکوفایی توانمندیهای فردی به بار مینشیند.
سخن آخر
درون هر «من» یک قهرمان نهفته است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
No Comment! Be the first one.