به گزارش خبرگزاری آنا؛ آیا می خواهید کالاهای خود را بفروشید و شروع به کسب درآمد کنید؟ آیا در حال حاضر یک فروشگاه سنتی دارید و می خواهید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید؟ آیا این ایده را دوست دارید که رئیس خود باشید و از هر کجا که نیاز دارید کار کنید؟
پس قطعا باید همین امروز سایت خود را راه اندازی کنید، اما نمی دانید چگونه آن را ایجاد کنید؟ خوشبختانه امروز شما به راحتی می توانید یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنید، حتی اگر چیزی در مورد برنامه نویسی نمی دانید!
زمانی بود که ایجاد وب سایت از ابتدا نیازمند استخدام یک تیم اختصاصی از برنامه نویسان و طراحان بود. اما در حال حاظر این روند آسان تر شده است، امروزه سایت های فروشگاه ساز زیادی وجود دارند که به هر کسی این امکان را می دهند تا وب سایت های زیبا و جذابی را ایجاد کنند. این یعنی نیازی نیست که مهارت های کدنویسی داشته باشید یا یک طراح حرفه ای باشید.
اگر تاکنون نقش فروشگاه اینترنتی را دست کم می گرفتید یا دائماً آن را به تعویق می اندازید، اکنون زمان شروع ایجاد آن است. و این را در نظر داشته باشید که هیچ جای نگرانی نیست. ایجاد یک فروشگاه آنلاین با کیفیت و مدرن کار سخت یا لزوماً پر هزینه ای نیست!
اما در واقع چگونه این کار را انجام می دهید؟ حتی اگر فرآیند ایجاد یک سایت فروشگاهی ساده باشد، باز هم نیاز به کمی خلاقیت در آن احساس می شود. بدون داشتن و استفاده از یک برنامه از ابتدا، می توانید زمان خود را برای انجام مجدد چندین بار سایت خود تلف کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای ساخت یک وب سایت از مفهوم اولیه تا پیاده سازی آورده شده است.
مرحله 1: تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را بفروشید
موفقیت فروشگاه اینترنتی شما به یک تصمیم اساسی بستگی دارد؛ اینکه واقعاً چه چیزی را می فروشید. این به سود احتمالی، رقابت، فروش، هزینه های تبلیغات و تصویر خود شرکت بستگی دارد.
اساساً دو دسته کالا وجود دارد؛ کالاهای مصرفی و کالاهایی که برای بخش محدودی از بازار (نیچ مارکتینگ) در نظر گرفته شده است.
کالاهای مصرفی محصولات مصرف روزانه هستند که تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد. معرفی و بازیگران کلیدی نقش زیادی در عرضه آنها دارند و رقابت بالایی در فروش آنها وجود دارد. به طور معمول، اینها کالاهایی هستند که توسط سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها ارائه می شوند، از غذا گرفته تا لباس و گوشی های هوشمند.
کالاهای ویژه کالاهایی هستند که هدف آنها دایره باریکی از مشتریان بوده و نیازهای خاص آنها را پوشش می دهد. اینها اغلب زیرمجموعههای محصولات مصرفی هستند، برای مثال نسخههای گیاهی غذا یا کولهپشتی لپتاپ. در این صورت رقابت کمتر است و با فروش آنها راحت تر می توان جلو افتاد.
توصیه می کنیم روی محصولات تخصصی تمرکز کنید. رقابت کوچکتر شما را مجبور به مبارزه با رقبای بزرگ با قیمت های پایین نمی کند. ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای بخش محدودتری از مشتریان آسان تر است، شما می توانید مستقیماً به گروه هدف خود برسید. در عین حال، تثبیت سریع خود و ایجاد نام خوب برای شما آسان تر خواهد بود.
نمونه خوبی از کالاهایی که در اینترنت بسیار موفق هستند، محصولات دست ساز هستند. در این نوع محصولات شما کنترل کل فرآیند تولید را در دست دارید، رقابت چندانی در اطراف شما وجود ندارد و مشتریان ارزش محصولات دست ساز را درک می کنند. اگر در ساخت محصولات جالب مهارت دارید، این شروع ایده آل برای حرفه شما به عنوان یک فروشنده آنلاین است.
اگر تجربه یا استعداد ساخت محصولات خود را ندارید، ناامید نشوید. گزینه های زیادی برای ارائه در فروشگاه الکترونیکی وجود دارد.
مرحله 2: ترسیم طرح اولیه فروشگاه اینترنتی
اول از همه، شما باید ساختار اولیه فروشگاه خود را برنامه ریزی کنید. با کاغذ و مداد پشت میز بنشینید و طرح صفحات سایت خود را ترسیم کنید.
توجه ویژه ای به طبقه بندی محصولات به دسته ها داشته باشید. می توانید آنها را بر اساس قیمت، رنگ، مقصد یا روش استفاده مرتب کنید. بستگی به این دارد که چه محصولات خاصی را ارائه می دهید و چه تعداد از آنها را در فروشگاه الکترونیکی ارائه می دهید.
همچنین میتوانید دستههایی مانند پیشنهادات ویژه یا محصولات پرفروش را اضافه کنید که مرتباً بهروزرسانی میکنید.
به طور کلی:
سعی کنید بین کمترین تعداد دسته های لازم و مرتب سازی محصولات خود تعادلی پیدا کنید. مشتری باید حداکثر با سه کلیک به هر دسته برسد.
تعداد زیرمجموعه ها را به حداقل برسانید؛ هر چه ساختار ساده تر باشد بهتر است.
سعی کنید تعداد مشابهی از محصولات را در هر دسته نگه دارید.
ما این را با یک مثال عینی به شما نشان خواهیم داد: تصور کنید در حال فروش کفش هستید. یکی از گزینه ها برای ساختار فروشگاه اینترنتی این است:
- هرچه محصولات کمتری را ارائه دهید، سازماندهی و فروش آنها آسان تر است.
- سعی کنید با انتخاب بسیار محدودی از محصولات شروع کنید.
- شما به راحتی می توانید کل فرآیند را طی کنید و وقتی روی هر جزئیات تمرکز می کنید، برای مشتری جذاب تر از زنجیره های بزرگ هستید.
مرحله 3: طراحی سایت فروشگاهی
هنگامی که ایده روشنی از نحوه ساختار سایت خود دارید، زمان آن رسیده است که کار خود را شروع کنید و آن را بهتر است که به یک شرکت حرفه ای بسپارید.
به این منظور وارد سایت Nopshop.ir شوید و ثبت نام کنید.
در مرحله بعد منتخبی از قالب ها از دسته فروشگاه آنلاین را مشاهده می کنید که به شما در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی کامل کمک می کند. هر یک از قالب ها را می توان مطابق با نیازهای شما سفارشی سازی کرد، بنابراین لازم نیست نگران عدم مطابقت یا دوست نداشتن هر یک از آنها باشید.
استفاده از یک قالب آماده مزایای بسیاری را به همراه دارد. تمام قالب های ناپ شاپ توسط طراحان این شرکت شخصی و بومی سازی شده اند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که طراحی فروشگاه شما تمام انتظارات حرفه ای شما را برآورده خواهد کرد.
بنابراین، می توانید به جای جزئیاتی مانند مناسب ترین فونت، تراز متن یا پس زمینه صفحه، بر محتوای فروشگاه خود تمرکز کنید. اگر نیازی به ایجاد تغییرات پیچیده تری ندارید، فقط محصولات خود را آپلود کنید، فروشگاه تمام شده را منتشر کنید و مطمئن باشید که روی دسکتاپ، تبلت و موبایل عالی به نظر می رسد و کار می کند.
ناپ شاپ یک شرکت سازنده فروشگاه اینترنتی است که هر نوع فروشگاه آنلاینی که بخواهید را می تواند برای شما ایجاد کند! تا بتوانید محصولات خود را به صورت حرفه ای در سایت قرار دهید و فروش خود را در حد بسیار بالایی افزایش دهید. ناپ شاپ تمام ویژگی هایی را که برای نمایش کارهایتان، به اشتراک گذاشتن ایدهها، و فروش آنلاین کالاهایتان بدون دانش کدنویسی نیاز دارید را در خود دارد.
ناپ شاپ ایجاد فروشگاه اینترنتی را به گونه ای ساده کرده است تا حتی یک کودک هم بتواند از عهده مدیریت آن برآید. هیچ پرداختی برای میزبانی وب، کارشناسان فناوری اطلاعات، برنامه نویسان و… وجود ندارد.
شما به سادگی یک فروشگاه اینترنتی آزمایشی را به صورت رایگان ایجاد می کنید، آن را با محصولات مورد نظر خود پر می کنید و می توانید رویای کسب و کار خود را برآورده کنید!
پس درنگ نکنید و همین الان طراحی فروشگاه آنلاین خود را سفارش دهید!
انتهای رپرتاژ خبری/ ر
No Comment! Be the first one.