برای پاسخ به سوال نرم افزار CRM چیست باید بگیم که مدیریت ارتباط با مشتری یا همون CRM در واقع یک فناوری ست که به شما اجازه میده تمام روابط و تعاملاتی که شرکت شما با مشتری های فعلی و بالقوه داره رو مدیریت کنید. هدف CRM ساده ست؛ بهبود روابط مشتریان برای رشد کسب و کارتون.
معمولا وقتی کسی از نرم افزار CRM صحبت می کنه در واقع داره به یک ابزار نرم افزاری با قابلیت مدیریت مخاطبین، مدیریت فروش، بهره وری عاملین فروش و غیره اشاره می کنه. ابزارهای CRM می تونن برای مدیریت روابط مشتری در طول چرخه عمر تجاری یک مشتری، نظارت روی بازاریابی، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری مورد استفاده قرار بگیرن.
نرم افزار CRM می تونه به شما کمک کنه روی روابط کسب و کارتون با افراد مختلف شامل مشتری ها، همکاران، کاربران سرویس یا تامین کننده ها تمرکز کنین. شما می تونین مشتری های جدید پیدا کنین و شانس تجارت با اونها رو به دست بیارین و پشتیبانی و خدمات اضافه رو در طول مدت همکاری تجاری ارائه بدین.
نرم افزار CRM چه مزایایی برای کارشناسان فروش دارد؟
1- سهولت مدیریت سرنخ برای کارشناسان فروش
کارشناسان فروش می توانند به صورت خودکار سرنخ ها را از منابع مختلف ثبت و آنها را با توجه به خصوصیات دموگرافی، رفتار خرید، سلایق و ترجیحات مشتری بالقوه بخش بندی کنند. این کار به راحتی در ماژول سرنخ نرم افزار CRM دانا، قابل انجام است. کارشناسان فروش میتوانند با دریافت بینش لازم از بخش بازاریابی، فرایند فروش را با ارائه بهترین پاسخ به هر کدام از سرنخ ها، بهبود بخشند.
2- مدیریت فعالیت های زمان بندی شده و یا انجام شده
مدیریت فعالیت زندگی کارشناسان فروش را ساده تر می کند! این ابزار سوابق فعالیت های انجام شده یا زمان بندی شده یک کارشناس فروش را ثبت می کند. این قابلیت در نرم افزارهای CRM شانسِ از دست رفتنِ یک فرصت را کاهش می دهد.
این ویژگی امکان پیگیری آسان تر جلسات زمان، تماس ها، وظایف و هر فعالیت زمان بندی شده دیگری را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، نرم افزار CRM برای کارشناسان فروش قابلیت یکپارچه سازی با تلفن و سایر پیام رسان ها را ارائه میدهد، و کارشناسان میتوانند به راحتی با مشتریان خود تماس بگیرند و خدمات بهتری را ارائه دهند.
3- امکان دسترسی کارشناسان فروش به اطلاعات متمرکز مشتریان
قبل از هر تماس مربوط به فروش، کارشناس فروش باید تمامی اطلاعات مرتبط با مشتری را در اختیار داشته باشند. کارشناسان فروش باید بدانند مشتری چه سلایق و ترجیحاتی دارد و با توجه به تماس های قبلی، نسبت به چه محصولاتی تمایل دارد. این موضوع می تواند زمان تماس را به صورت موثر کاهش دهد و به کارشناس اجازه دهد با مشتری به شکل شخصی سازی شده تعامل داشته باشد.
4- مدیریت کارآمد پایپ لاین فروش
پایپ لاین فروش میتواند پتانسیل فروش به مشتریان بالقوه را بهبود می بخشد. این ویژگی همچنین به کارشناسان فروش کمک می کند تا حرکت رو به جلوی سرنخ های فروش از یک مرحله به مرحله بعدی را به شکل بهتری انجام دهد و در صورت نزدیک شدن به مرحله بستن فروش، از آن مطلع شوند.
وقتی اطلاعات به شکل ساده ای مانند نمودارها نمایش داده شود، مدیران فروش می توانند میزان فروش و پتانسیل بسته شدن فرصت های فروش را اندازه گیری کنند و ببینند آیا کارشناسان فروششان به تارگت های روزانه، هفتگی یا ماهیانه دست یافته اند یا خیر.
5- تحلیل و پیش بینی میزان فروش با کمک نرم افزار CRM
یک نرم افزار CRM مکانیزم های مدیریتی را با اطلاعات بی درنگ در دسترس قرار می دهد که می توان از آنها برای تحلیل و بهبود عملکرد یک سازمان استفاده کرد. با مانیتورینگ مجموعه اطلاعاتی مانند حجم تماس، مجموع زمان اختصاصی به سرنخ ها، نرخ فروش مضاعف و درآمد به ازای هر تماس مرتبط می شوند، مدیران می توانند با ایجاد تغییرات لازم در استراتژی ها، مشتریان را حفظ و فروش را تقویت کنند.
6- یکپارچگی بین فروش و بازاریابی
یک مشتری به دنبال کیفیت عالی است. برای ایجاد روابطی با کیفیت با مشتری، هر دو بخش فروش و بازاریابی باید با یک هارمونی مشخص کار کنند. ویژگی های اتوماسیون بازاریابی در CRM به تیم بازاریابی اجازه می دهد تا سرنخ ها را بدون هرگونه تلاش اضافی، به تیم فروش انتقال دهد. تیم فروش سپس با انجام فعالیت های مناسب، تلاش می کند این سرنخ ها به فروش منتهی شوند.
7- ارائه گزارش های جامع در نرم افزار سی آر ام
گزارش هایی که در نرم افزار CRM تولید می شوند به کارشناسان و مدیران فروش دیدی یکپارچه از اطلاعات فروش مهم شامل تارگت های تعیین شده و اطلاعات ارزیابی عملکرد را ارائه می دهند. با استفاده از یک داشبورد شخصی سازی شده، کارشناسان فروش به راحتی می توانند پیشرفت خود را ردیابی کنند. نرم افزار CRM راهکاری آسان را در اختیار کارشناسان فروش قرار می دهد تا عملکرد خود را ارزیابی و برای پیشرفت بیشتر، تلاش کنند.
افزایش بهره وری با استفاده از نرم افزار CRM دانا
نرم افزار CRM دانا، بهره روی کارشناسان فروش را افزایش می دهد، اطلاعات مشتریان بالقوه را به صورت متمرکز نگهداری می کند، به تیم فروش اجازه می دهد قراردادهای بیشتری را نهایی کنند و روابط تجاری خود با مشتریان را بهبود ببخشند.
با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار و یا خرید نرم افزار CRM دانا ، ببینید چطور می توانید سیستمی را پیاده سازی کنید تا نرخ تبدیل را بهبود ببخشد و بر روی عملکرد کلی کسب و کارتان تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.
No Comment! Be the first one.