به گزارش خبرگزاری آنا؛ اغلب بیماران با مریضی های جزئی، کلینیک را برای درمان به بیمارستان ترجیح میدهند. با توجه به حضور گسترده افراد، نیاز است تا کارکنان کلینیک مانند پزشکان، پرستاران، دندانپزشک و دستیاران بتوانند کلینیک را بهتر مدیریت کرده و راندمان کاری آن را بالا ببرند. نرمافزار مدیریت کلینیک تأثیر به سزایی در روند عملکرد روزانه کلینیک داشته و برای ارائه خدمات بهتر ضروری می باشد.
نرمافزار کلینیک چیست؟
اینها نرم افزارهایی هستند که به پزشک یا صاحب مطب در فعالیتهایی مثل نسخهنویسی، نوبتدهی، مشاوره، دسترسی به پرونده و… کمک میکنند. نتیجه استفاده از این نرم افزارها در درجه اول افزایش سرعت کار در مطب و در درجه دوم افزایش مراجعهکننده و در نتیجه درآمد است.
یک نرمافزار مدیریت کلینیک ، فعالیتهای متعددی را به صورت زیر شامل میشود:
مدیریت بیمار
برنامهریزی قرار ملاقات
برنامه کاری و حضور پزشکان
مدیریت نسخههای دارویی
پرداختها
تراکنشها
موجودی
با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سیستم مدیریتی در برنامههای موبایلی عرضه میشوند که به بیمار این امکان را میدهد تا بتواند نوبتهای آنلاین خود را رزرو کند، همچنین پزشکان بتوانند برنامه خود را بررسی کنند، نسخهها را مدیریت کنند و…
بهترین نرمافزار کلینیک
نرمافزارهای مختلفی با ویژگیهای متفاوت در زمینه مدیریت کلینیک ارائه شدهاند که از جمله بهترین نرم افزار مدیریت مطب میتوان موارد زیر را نام برد:
۱. نرمافزار مدیریت مطب همیار طب
ویژگیهای این نرمافزار :
امکان تشکیل پرونده پزشکی برای بیماران
امکان نوبت دهی آنلاین و رزرو
امکان مدیریت امور مالی
امکان انجام کارهای تخصصی انبارگردانی مانند ثبت فاکتور، گزارش از موجودیها و…
قابلیت ثبت تصاویر قبل و بعد عمل
قابلیت جست و جوی حرفهای سوابق بیماران همراه با ثبت خودکار پروندهها
۲. نرمافزار مطب آسان طب
از ویژگیهای این نرمافزار :
امکان اضافه کردن تعداد پزشکان مورد نیاز در یک مطب
تعیین سطح دستمزد برای پزشکان به صورت مجزا
امکان بارگذاری تعرفه خدمات
اضافه کردن فیلد شرح حال بیمار، علل مراجعه و هم چنین سوابق پزشکی
امکان ثبت و رزرو نوبت آنلاین
امکان ارسال پیامک اطلاعرسانی از نوبت به صورت خودکار برای بیمار است.
۳. نرمافزار مدیریت مطب اکسیر
ویژگیهای این نرم افزارمدیرین کلینیک و مطب :
قابلیت ثبت نوبت آنلاین
امکان اتصال به سایت وردپرس، درگاه بانکی، سامانه پیام کوتاه، پذیرش بیمه و قلم نوری
ارسال پیامک یادآوری برای بیمار
امکان دسترسی آسان و سریع به سوابق پزشکی و پرونده الکترونیک بیمار
ایجاد پرینت از نسخه بیمار
۴. نرمافزار مدیریت کلینیک پذیرش ۲۴
ویژگیهای این نرمافزار شامل:
امکان اجرای مشاوره آنلاین
امکان نوبت دهی به صورت آنلاین
قابلیت نسخهنویسی آنلاین برای پزشک
ارائه گزارشهای دقیق روزانه
امکان دسترسی به پرونده الکترونیک بیمار
طبق چیزی که در وب سایت پذیرش ۲۴ نوشته شده، این نرم افزار مدیریت کلینیک بهشکل رایگان به پزشکان ارائه میشود.
۵. نرمافزار مدیریت کلینیک نوین
ویژگیهای این نرمافزار عبارتاند از:
ثبت و رزرو نوبه به صورت آنلاین
قابلیت حذف یا انصراف نوبت
ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیمار
امکان ارائه گزارشهای مختلف روزانه
امکان حسابداری و دسترسی به سوابق مالی
ویژگی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک
از جمله ویژگیهایی که یک نرمافزار مدیریت کلینیک باید داشته باشد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. ارائه پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران: با این قابلیت تمامی اطلاعات بیمار به صورت دیجیتال ذخیره میشود و برای همیشه در دسترس پزشکان می باشد. سهولت در دستیابی به اطلاعات، صرف زمان کمتر و دریافت سوابق پزشکی از مزایای وجود پرونده سلامت الکترونیک به شمار میروند.
۲. وجود سیستم مدیریت قرار ملاقات: رزرو و تعیین نوبت، دو مشکل رایج در کلینیکهای درمانی است. صرف زمان طولانی برای ملاقات با پزشک و عدم ارائه زمانبندی مشخص برای بیماران در حال ورود موجب میشود تا با کمک نرمافزار مدیریت کلینیک بتوانید قرار ملاقات را مدیریت کنید.
۳. فراهم نمودن امکان رزرو آنلاین: ترکیب موبایل و نرمافزار مدیریت کلینیک به افرادی که نمیتوانند چندین بار به صورت حضوری برای نوبت گیری به کلینیک مراجعه کنند، این امکان را میدهد تا بتوانند در هر موقعیت و زمانی که هستند، قرارهای آنلاین خود را تعیین کنند.
۴. بهرهمندی از نرمافزار صورتحساب و حسابداری: سیستم صورتحساب تعبیه شده در نرمافزار مدیریت کلینیک با پیگیری روند درمان کامل بیمار، سوابق مالی او را از ابتدا تا انتها ایجاد میکند، این کار موجب کاهش بار کاری شده و میتوان به راحتی تمامی هزینهها، برگشتها و سوابق مالی کلینیک را مشاهده کرد.
چرا استفاده از نرم افزار مدیریت کلینیک واجب است؟
بیماران ترجیح میدهند به جای صرف وقت و هزینه برای ملاقات با پزشک عمومی یا متخصص در بیمارستانهای شلوغ به مطب و یا کلینیک آن ها مراجعه کنند. علاوه بر این در صورتی که مراکز درمانی مانند کلینیکها، دارای متخصص باشد، میزان مراجعه بیماران نسبت به بیمارستانها در این مراکز افزایش پیدا میکند و فرایند جذب بیمار به شکل مطلوب تری در این کلینیک ها به جریان می افتد.
هم چنین در مناطق دور افتاده که دسترسی به بیمارستان کار چندان آسانی نیست، وجود درمانگاهها در ارائه خدمات بهداشتی تأثیر به سزایی در مراقبت سلامت افراد خواهند داشت. با توجه به میزان رو به رشد بیماران مراجعهکننده به کلینیکها و کمبود تعداد نیرو از جمله پزشکان در این مراکز، مشکلاتی برای مدیریت پرونده سلامت بیماران به وجود خواهد آمد.
از طرفی نگهداری دستی پرونده بیماران برای طولانی مدت در یک کلینیک امکانپذیر نیست. در این موقعیت نیاز به یک نرمافزار مدیریت کلینیک بیشتر از قبل احساس میشود تا پزشک بتواند تمامی اطلاعات بیمار را به صورت دائمی نگهداری کند.
3 مورد بهترین نرمافزار مدیریت کلینیک مطب دندانپزشکی
هنگام انتخاب نرمافزار مدیریت مطب دندانپزشکی باید به چند فاکتور توجه کرد. هدف این نرمافزار ایجاد یک سیستم مدیریت کارآمد و سازمان یافته در داخل مطب است. برخی از این فاکتورها شامل موارد زیر هستند:
انتخاب نرمافزار مبتنی بر فضای ابری یا سرور
میزان تجربه کاربر
محبوبترین نرمافزارهای مدیریت مطب دندانپزشکی، عبارتاند از:
OpenDental
این نرمافزار از جمله سیستمهای کاربرپسند و ساده است که توانسته به عنوان محبوبترین نرمافزار مدیریت مطب دندانپزشکی شناخته شود. سیستم آن مبتنی بر سرور بوده و از ویژگیهای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان ایجاد نسخههای الکترونیکی
ایجاد نمودارهای گرافیکی از دندان
گزارش دهی
اپلیکیشن آموزش نحوه کار با هر یک از ابزارها
۲. نرمافزار مدیریت مطب دندانپزشکی تیام
برخی از ویژگی های این سیستم:
ایجاد پروندههای الکترونیک بیماران
نوبت و رزرو آنلاین
امکان ارسال پیامک
ایجاد گزارش
حسابداری و انبارداری
۳. نرمافزار مدیریت مطب دندانپزشکی ژنیک
برخی از ویژگی های این سیستم:
مدیریت پرونده بیماران
امکان رزرو آنلاین
سیستم قدرتمند حسابداری
امکان اتصال به دستگاه کارتخوان
سامانه پیامکی
کلام پایانی
نرمافزار مدیریت کلینیک پزشکی یک راهکار مناسب برای سازماندهی خدمات پزشکی است که به منظور بهبود کارایی و ارائه مراقبت با کیفیتتر از بیمار تولید میشوند. استفاده از آن به کلینیکها کمک میکند تا وظایف خود را مدیریت کنند و به پزشکان این امکان را میدهد تا انرژی خود را بیشتر بر روند درمانی بیمار متمرکز کنند. با توجه به اینکه هر کلینیک میتواند خدمات متفاوتی را ارائه دهد، از این رو انتخاب نرمافزار مدیریت آن نیز بسته به کارکرد و نوع فعالیت میتواند متفاوت باشد.
برای این منظور شما میتوانید از مراکز پشتیبانی و تولید این نرمافزارها به منظور داشتن خرید مطمئن و کارآمدتر درخواست کمک کنید. کلینیک دولپر با ارائه استراتژیهای برندینگ و دیجیتال به شما کمک میکند تا بهترین نرمافزار خود را متناسب با بودجه، نوع فعالیت، انتخاب و خریداری کنید. کلینیک دولپر همواره در مسیر رشد و توسعه مطب یا کلینیکها همراه با پزشکان و مدیران خواهد بود.
انتهای رپرتاژ خبری/ ر
No Comment! Be the first one.